Vi er stolte av å kunne presentere vårt nye navn, logo og visuelle profil! Bak resultatet står fem talentfulle og engasjerte studenter som har brukt mye tid og krefter for å styrke organisasjonens profil.
Studentene i Visuell kommunikasjon ved Høgskolen i Buskerud er alle faddere i Indias Barn, og har med sitt engasjement og kompetanse skapt en visuell profil som reflekterer våre verdier og mål som organisasjon.
Vår nye logo er inspirert av lotusblomsten, som er Indias nasjonalblomst og et viktig symbol i indisk kultur. Blomsten vokser med sine røtter i gjørme, og symboliserer dermed at man kan blomstre i selv de vanskeligste omgivelser. Symbolet gir også assosiasjoner til den indiske kumkum (merket i pannen), og en spire, et element videreført fra den gamle logoen. Den oransje fargen er entusiastisk og levende, verdier som er reflektert i vårt arbeid.
Det er vårt ønske at våre nettsider skal være brukervennlige og intuitive, og gjøre det lett for nye og etablerte faddere å finne ønsket informasjon. Nettsiden skal også være lett tilgjengelig på mobile plattformer som mobiltelefon og nettbrett. Vi ønsker et aktuelt og troverdig nettsted som tilbyr lett tilgjengelig informasjon om fadderskap, resultater av organisasjonens arbeid og muligheten til å bli fadder.
Indias Barn er meget takknemlig for alt det harde arbeidet studentgruppen har lagt ned, og vi er veldig fornøyd med det gode resultatene de har skapt. Med dette ønsker vi dere velkommen til vår nye profil!